Linda-Domburg.reismee.nl

Utropia

Ook vandaag de dag weer rustig begonnen. Uitslapen zit er nog steeds niet echt in, word ik niet uit mijn eigen wakker, dan is het wel van spelende kinderen, of de zeemeeuwen. Ben vandaag iet langer op mijn kamer gebleven, beetje internetten en wat spulletjes alvast bij elkaar zetten, want anders word het al snel een rommeltje. We hebben vandaag iets eerder gegeten dan normaal ongeveer kwart over elf, omdat we vandaag naar Middelburg gingen. Eric wilde daar graag alleen even gaan winkelen (met ons kwam hij toch op plaatsen waar hij niet hoefde te zijn, of waar het te lang duurde). Wendy en ik gingen toch mee naar middelburg aangezien wij graag naar 'Utropia' wilde. Even op internet gekeken en het lag best dicht bij elkaar, met een parkeergarage mooi in het midden. Vanuit de auto was het nog wel even een stukje lopen, maar gelukkig hadden we het snel gevonden. We moesten dar ook nog even wachten, want toen wij aankwamen ging net de brug open. Deze ging niet omhoog maar draaide gewoon de zijkant op, erg apart om te zien. Bij utropia binnengekomen zag je overal al mooie planten en bloemen, en de meeste vogels vlogen daar gewoon los, dus dat was af en toe even bukken. Veel van de vogels moest je ook wel zoeken, er werd gezecht dat ze zich graag verstoppen, maar als je er even bent komen er steeds meer tevoorschijn. Ook kregen we een hele map mee, met uitleg over de vogels die er waren, erg interesant. Staan we daar voor een kooi te kijken met leuke gekleurde vogeltjes, zegt een ander man oppeens je mag er ook in hoor.....dit was natuurlijk echt helemaal geweldig. Verder waren er ook een paar schildpadjes en van die grote karpers, die je mocht aaien..............ja je leest het goed vissen om te aaien, hoe apart is dat hahaha. Er waren gewoon te veel vogels om op te noemen, in de vreemste kleuren en uitvoeringen. Zo was er ook een toekan (die met die grote snavels), die oppeens achter mij zat, ik schrok er zelfs wel een beetje van. Ook hele mooie papegaaien die af en toe eens een paar woordjes er uit gooien, en een mooie witte kaketoe die je mocht aaien.....ook zo bijzonder om eens te doen. Verder was er een leuk klein winkeltje en alles wat je daar kocht was eigenlijk voor het goede doel. Ze hadden er erg leuke dingen om te zien, maar we hebben niets gekocht (met het idee wat moeten we er thuis mee). Wel hebben we zo een gift gegeven, wendy aan stichting steun en opbouw Gambia, en ik aan het wereld natuurfonds. Dit blijf ik toch een goed doel vinden heb er ook wat foldertjes van mee genomen, om nog eens op mijn gemak door te lezen. Zo zat er ook een actie bij om je oude telefoontjes op te sturen, deze worden gerecycled( milieubewust) en een deel van de opbrengst gaan ook nog eens na het WWF, laat ik er nou net nog twee thuis hebben liggen, goed toch !
Rond half drie hadden wij het daar wel weer gezien en gingen we richting auto, onder tussen hebben we eric even opgebelt om te kijken hoe ver hij was. Heel toevallig had hij het daar ook wel weer gezien, voorzien van nieuwe schoenen en een paar dvd's terug naar de auto, en terug naar ons huisje. Het was onder tussen behoorlijk warm geworden dus besloten we tot het eten nog lekker even af te gaan koelen op het zwembad (dit gaan we straks cker wel missen). Mijn eten bestond vandaag uit de overgebleven sla (een vol bord) met een vega- schnitzeltje, wat weer goed smaakte. We waren allemaal al best moe, en dus kozen we er voor om vanavond een lekker hang avondje te houden. Eerst weer even mijn site op orden en dan ga ik denk weer lekker een filmpje kijken. Zo dat was weer een heel verhaal, dus ga maar weer eens stoppen.

Reacties

Reacties

Ma

Wat hebben jullie toch al ontzettend veel gezien en gedaan in deze vakantie......
Hele orginele dingen en ook veel dingen waar ik nog nooit van had gehoord. Net als het uitstapje van vandaag Utropia. Op de foto's krijg je al een mooi voorproefje van wat jullie gezien hebben. Wel apart dat je overal in mocht en alle beesten kan aaien.......
Mooi dat Eric eindelijk zijn winkelmoment heeft genomen en ik vind dat jullie dit mooi gecombineerd hebben.....heel slim.
Jullie hebben ook je goede kant weer laten zien door de goede doelen te steunen.
Lekker een rustig avondje voor de boeg en dan weer genieten van je nachtrust.
Groetjes weer en Welterusten voor straks.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!